dijous, 12 d’abril del 2012

FASE 1


Ja fa dies que aquesta fase es va dur a terme.

FASE 1 : Conèixer i concretar l’actuació
Objectius:
· Conèixer i valorar l’objectiu de la proposta en relació al tractament actual de la diversitat al centre i en concret a les funcions de la tutora de seguiment dels casos d’NEE
· Valorar el benefici recíproc que aporta la proposta entre l’estudiant de pràctiques i el centre educatiu.
· Valorar les possibilitats de col·laboració que ofereix el centre respecte les tasques que es presenten a la proposta, tenint en compte les funcions de la tutora de pràctiques.
· Concretar i acordar els principals aspectes del pla de treball de la intervenció: tema, objectius, tasques i temporalització.
Destinataris/àries: tutora de pràctiques i directora del centre
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Consulta de la pàgina web de l’escola i la plataforma clickedu
2. Lectura de la documentació del centre:
· PEC
· Normes d’organització i funcionament del centre
· Lleis relacionades
· Document d’organització i funcionament de la CAD
3. Reunió amb la directora del centre i la tutora de les pràctiques per a concretar la proposta

Com ja he comentat, el centre es troba en una època de canvis i de renovacions per tal de optimitzar els recursos que disposa per a l'atenció a la diversitat.
Des del centre hi ha motes expectatives per tal de millorar, en aquest sentit.

A la reunió amb la tutora de pràctiques i la directora del centre vaig mostrar la meva voluntat a dur a terme un projecte que beneficiés a l'escola i als seus alumnes. A partir d'aquest manifest, vam acordar a grans trets, la intervenció que duc a terme. 


-          Assessorament i orientació a la tutora de suport  (nova figura) en la intervenció interdisciplinària de tres alumnes amb PI. (aplicació del nou model de PI amb tots els agents implicats.

Aquesta tasca em permet fer una actuació concreta que té una repercussió global a tres alumnes amb NEE. L'objectiu de la nova incorporació d'aquest a figura és la de poder externdre-la a tot l'alumnat amb NEE. Per aquest motiu, cal que l'experiència coma a prova, d'aquest curs, sigui el màxim de beneficiosa per a poder extendre-la com a eina d'atenció a la diversitat.
En aquest punt tan el procés dels infants implicats, com les experiències dels docents i les famílies serà claus per a dur a terme una tasca global i positiva.

-          Seguiment de la implementació d’un PI concret per a millorar-lo i crear el material adaptat necessari per a que l'alumne assoleixi els objectius plantejats.

Dins dels tres casos d'alumnat amb NEE hi trobem un de concret que aquest a experimentat una evolució notable deixant obsolets alguns dels elements presents en el seu PI. Poder fer un seguiment concret d'un cas em permet desenvolupar tasques d'assessorament concretes i poder elevorar materials pròpis per a les necessitats que presenta l'alumne.

 
Avaluació:
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Grau de coneixement i valoració de la proposta per part de la tutora de pràctiques i de la directora del centre.
2.    Nivell de benefici que aporta el projecte al centre, i en concret a l’aula de suport.
3.    Tipus de resposta de la tutora de practiques i de la directora del centre, respecte la correspondència entre les actuacions del projecte i els interessos i necessitats del centre envers a les actuacions de l’atenció a la diversitat.
4.    Grau i tipus de col·laboració que ofereixen de la directora del centre i de la tutora de pràctiques.
5.    Grau de coordinació horària entre l’estudiant de pràctiques amb els de la tutora d’aquesta (integrant del gabinet psicopedagògic del centre)
6.    Nivell d’acceptació i d’ajustament de la metodologia i de la dinàmica de treball als interessos i necessitats del centre i de l’aula de suport.

Com ja hem comentat, la proposta s'ha dissenyat conjuntament amb la directora del centre i la tutora de pràctiques partien de l'interès de fer un projecte que beneficii tan a l'escola com a mi com a alumne amb pràctiques.
La primera tasca d'assessorament a la tutora de seguiment, té un caràcter d'expanció en els pròxims anys, per aquest motiu hi ha un gran interès per què sigui una figura de referència en les actuacions amb l'alumnat amb PI i NEE.
Tan la directora del centre com la tutora de seguiment es mostren plenament col·laboradores i implicades en el progecte. La directora és alhora mestra de suport i és conscient de la importància de les tasques que es desenvoluparan.
Amb la tutora de pràctiques hi ha molt bona entesa i predisposició, així hem pogut coordinar-nos per trobar hores comunes. Així ens trobarem almenys un cop per setmana.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada