diumenge, 22 d’abril del 2012

Reunió de la CAD

L'escola està immersa en un procés de canvi respecte al tractament i atenció a les necessitats dels diferents alumnes. En aquest context hi ha la implementació de la figura de tutora de seguiment en la qual intervinc, i la millora de la plantilla dels PI, ja que la utilitzada fins ara, no era completa, àgil, ni pràctica.

Després de moltes reunions de la CAD amb diferents versions de plantilles revisades per l'equip docent, en la reunió del dilluns passat es va consensuar la versió definitiva.
En aquesta reunió també es va presentar la meva tasca dins el periòde de pràctiques.

REUNIÓ CAD
DIA:  dilluns 16 d’abril de 2012

             HORA: 17:15

            LLOC: classe de 4t. A

            ORDRE DEL DIA:
1- Presentació d'Eulàlia Giol com alumne en pràctiques de psicopedagogia. 
2-    Comentari i aprovació de l’acta anterior.
3- Vídeo de pocs de minuts,  interessant per a reflexionar envers la diversitat.
4- Posada en comú de les diferents aportacions del document del Pla Individualitzat  i
aprovar el definitiu ( va adjunt els tres documents: Plantilla PI 2011-12, Proposta Plantilla
(2n trimestre 11-12 ) i Nova proposta Plantilla P I
5 - Proper punt de treball per la següent reunió.

ACORDS:

1.- Es crearà un nou arxiu digital on hi haurà penjats tots els PI dels alumnes de l’escola. A aquest arxiu hi podran accedir tots els docents que treballin directament amb un alumne amb PI mitjançant una clau d’accés que es canviarà cada curs per protegir la privacitat de l’alumne. Queda pendent saber qui i com es gestionarà aquesta clau d’accés i si el document es penjarà a Clickedu.

2.- Es proposen nous canvis que modifiquen la “nova proposta de PI”: veure arxiu adjunt “Plantilla definitiva de PI” (queden pendents els canvis de format: afegir graelles, salts de pàgina, etc.).

 3.- Queda aprovada aquesta “Plantilla definitiva de PI” com a definitiva i serà la que es farà servir el proper any.

 4.- La propera reunió de la CAD serà convocada al juny amb la intenció de valorar les actuacions de la CAD durant aquest curs i de fer previsions per al proper curs 2012-13.



REFLEXIÓ
Un dels objectius de la CAD és la sensibilització de tots els agents que intervenen en l'educació d'alumnes amb necessitats especials. En aquest sentit a la reunió es va presentar un vídeo, el qual seria interessant poder-lo visionar amb tot l'equip docent en el moment de la presentació de la nova plantilla, amb l'objectiu de concienciar de la important tasca i responsabilitat que l'equip docent i el centre en general té sobre tots els infants i concretament amb els que tenen necessitats especials.


De cara a la pròxima reunió que es farà a final de curs quedarà pendent concretar quins són els cassos que requereixen elaboració de PI , ja que aquest és un dubte recollit en les opinions dels diferents cicles. 
Fent recerca sobre el tema em trobat la següent informació, que s'utilitzarà en la pròxima reunió de la CAD.
Resumint:

Pla individualitzat: eina per a la planificació de mesures, actuacions i suports per donar resposta a situacions singulars i complexes de determinats alumnes perquè puguin aprendre i participar en la vida del centre educatiu.

-      Mesura d’atenció a la diversitat de caire excepcional. S’aplica esgotades altres mesures (ordinparies)

-      Proposta de treball contextual, funcional i concreta.

-      Planificació personalitzada en base a les decisions i propostes generals del grup -classe i de centre

Qui cursa amb pla individualitzat

-      Alumne/a que per les seves condicions o circumstàncies personals les mesures d’atenció a la diversitat, de centre i grup -classe, aplicades i revisades, són insuficients per al seu progrés en l’aprenentatge i participació en la vida de l’escola o l’ institut.

 Tot i així, hi ha alumnat amb necessitats educatives especials o específiques, els quals se’ls pot donar resposta des de la xarxa d’atenció a la diversitat del centre i de l’aula, no sent necessàries aplicacions de mesures tan excepcionals com els plans individualitzats.
Font d'informació


CONSEQÜÈNCIES

Participació d'un assessor professional

En la reunió, va incorporar-se una professional externa (Anna), amb l'objectiu d'orientar a la comissió en la recta fina del treball, ja que aquesta persona té una gran experiència en la creació i implementació de PI. Tot i la gran experiència de l'Anna, va seguir la reunió amb una actitud molt positiva on demostrava l'interès per la feina que s'estava duent a terme. En un moment concret se li va dir que digués el que pensava ja que ells tenia molta més experiència que la resta del grup. En aquell moment l'Anna va elogiar la feina que s'havia fet fins ara i la manera tan col·laborativa amb la que s'està treballant.
Dies després, responent al correu on s'enviava el PI definitiu, l'Anna ha enviat el següent correu:

Noies,
Està genial! Heu fet una molt bona feina, que us ha costat temps i que ha estat molt pensada i treballada. El resultat és un plantilla per a l'elaboració dels Plans Individualitzats àgil, útil, eficaç i que esperem faci molt de servei. Tot plegat no és fàcil, així que ... Felicitats!
També aprofito per dir-vos que dilluns em vaig sentir molt a gust treballant amb vosaltres i que considero que la CAD funciona d'una manera fantàstica perquè tots els membres (les membres) hi aporten el seu granet de sorra, cosa que és fonamental.
Aprofito per desitjar-vos bon cap de setmana i bon Sant Jordi!
Ens veiem,
Anna.


Crec que no hem de deixar de banda que treballem amb persones i que donar felicitar per la feina ben feta o donar les gràcies per els esforços han de ser coses que com a assessors no podem deixar de fer. Treballant des d'un model constructiu, l'assessor té una tasca orientadora la qual ha de fer aflorar tot el potencial del centre i de les persones que hi treballen. Aquesta, entenc, que és la manera per que la feina tingui els millors resultats, tan en resultats com en processos. Així treballarem per que l'ambient de treball sigui motivador i propici la participació i implicació de tots els agents implicats.
Crec que aquest és un bon exemple.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada