Després de moltes reunions de la CAD amb diferents versions de plantilles revisades per l'equip docent, en la reunió del dilluns passat es va consensuar la versió definitiva.
En aquesta reunió també es va presentar la meva tasca dins el periòde de pràctiques.
REUNIÓ CAD
DIA:
dilluns 16 d’abril de 2012
LLOC: classe de 4t. A
ORDRE DEL DIA:
1- Presentació d'Eulàlia Giol com alumne en pràctiques de psicopedagogia.
2- Comentari
i aprovació de l’acta anterior.3- Vídeo de pocs de minuts, interessant per a reflexionar envers la diversitat.
4- Posada en comú de les diferents aportacions del document del Pla Individualitzat i
aprovar el definitiu ( va adjunt els tres documents: Plantilla PI 2011-12, Proposta Plantilla
(2n trimestre 11-12 ) i Nova proposta Plantilla P I
5 - Proper punt de treball per la següent reunió.
ACORDS:
1.- Es crearà un nou
arxiu digital on hi haurà penjats tots els PI dels alumnes de l’escola. A
aquest arxiu hi podran accedir tots els docents que treballin directament amb
un alumne amb PI mitjançant una clau d’accés que es canviarà cada curs per
protegir la privacitat de l’alumne. Queda pendent saber qui i com es gestionarà
aquesta clau d’accés i si el document es penjarà a Clickedu.
2.- Es proposen nous
canvis que modifiquen la “nova proposta de PI”: veure arxiu adjunt “Plantilla
definitiva de PI” (queden pendents els canvis de format: afegir graelles, salts
de pàgina, etc.).
REFLEXIÓ
Un dels objectius de la CAD és la sensibilització de tots els agents que intervenen en l'educació d'alumnes amb necessitats especials. En aquest sentit a la reunió es va presentar un vídeo, el qual seria interessant poder-lo visionar amb tot l'equip docent en el moment de la presentació de la nova plantilla, amb l'objectiu de concienciar de la important tasca i responsabilitat que l'equip docent i el centre en general té sobre tots els infants i concretament amb els que tenen necessitats especials.
Fent recerca sobre el tema em trobat la següent informació, que s'utilitzarà en la pròxima reunió de la CAD.
Resumint:
Pla individualitzat: eina per a la planificació de mesures, actuacions i suports
per donar resposta a situacions singulars i complexes de determinats alumnes
perquè puguin aprendre i participar en la vida del centre educatiu.
-
Mesura
d’atenció a la diversitat de caire excepcional. S’aplica esgotades altres
mesures (ordinparies)
-
Proposta
de treball contextual, funcional i concreta.
-
Planificació
personalitzada en base a les decisions i propostes generals del grup -classe i
de centre
Qui cursa amb pla individualitzat
-
Alumne/a
que per les seves condicions o circumstàncies personals les mesures d’atenció a
la diversitat, de centre i grup -classe, aplicades i revisades, són
insuficients per al seu progrés en l’aprenentatge i participació en la vida de
l’escola o l’ institut.
CONSEQÜÈNCIES
Participació d'un assessor professional
En la reunió, va incorporar-se una professional externa (Anna), amb l'objectiu d'orientar a la comissió en la recta fina del treball, ja que aquesta persona té una gran experiència en la creació i implementació de PI. Tot i la gran experiència de l'Anna, va seguir la reunió amb una actitud molt positiva on demostrava l'interès per la feina que s'estava duent a terme. En un moment concret se li va dir que digués el que pensava ja que ells tenia molta més experiència que la resta del grup. En aquell moment l'Anna va elogiar la feina que s'havia fet fins ara i la manera tan col·laborativa amb la que s'està treballant.
Dies després, responent al correu on s'enviava el PI definitiu, l'Anna ha enviat el següent correu:
Noies,
Està genial! Heu fet una molt bona feina, que us ha costat temps i que ha estat molt pensada i treballada. El resultat és un plantilla per a l'elaboració dels Plans Individualitzats àgil, útil, eficaç i que esperem faci molt de servei. Tot plegat no és fàcil, així que ... Felicitats!
També aprofito per dir-vos que dilluns em vaig sentir molt a gust treballant amb vosaltres i que considero que la CAD funciona d'una manera fantàstica perquè tots els membres (les membres) hi aporten el seu granet de sorra, cosa que és fonamental.
Aprofito per desitjar-vos bon cap de setmana i bon Sant Jordi!
Ens veiem,
Anna.
Crec que no hem de deixar de banda que treballem amb persones i que donar felicitar per la feina ben feta o donar les gràcies per els esforços han de ser coses que com a assessors no podem deixar de fer. Treballant des d'un model constructiu, l'assessor té una tasca orientadora la qual ha de fer aflorar tot el potencial del centre i de les persones que hi treballen. Aquesta, entenc, que és la manera per que la feina tingui els millors resultats, tan en resultats com en processos. Així treballarem per que l'ambient de treball sigui motivador i propici la participació i implicació de tots els agents implicats.
Crec que aquest és un bon exemple.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada