dissabte, 14 d’abril del 2012

Reflexió sobre la recollida d'informació (fase2)

La recollida d'informació, tal com vaig marcar en el disseny de les fases, la vaig iniciar recopilant la informació recollida en documents:
- Documents del centre
- Actes de la CAD
- Lectures dels PI i expedients.

Després vaig valorar les informacions recollides tan amb la tutora de seguiment dels tres casos com amb la tutora del cas concret.

Després de fer aquest procés vaig pensar que em podia fer una idea clara i concreta dels casos amb els quals havia d'intervenir. El document de PI em mostrava tant els objectius de cada àrea sobre l'alumne com les adaptacions i ajudes que rep.

Però això no és suficent.
El que s'escriu en un paper o el que un tutor t'explica no és sufient per conèixer prou bé el cas com per fer-ne una bona intervenció.
No es tracta només de posar cara a uns noms escrits en un PI. Poder conèixer els alumnes trenca possibles mites o prejudicis que es puguin formar en el procés de recerca d'informació.

D'aquest procés en trec una idea clara: Cal conèixer els alumnes amb els quals s'intervindrà més enllà dels documents. Cal poder coneixel's en persona abans d'iniciar l'elevoració de la proposta d'intervenció, ja que aquest procés d'observació i coneixença ens complementa tota la informació recollida i farà que la intervenció com a pisocpedagogs sigui més contextualitzada i més rica.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada