Tutora de seguiment d'alumnes amb PI

TASCA:
Assessorament i orientació a la tutora de seguiment en la intervenció interdisciplinària de tres alumnes amb PI. (aplicació del nou model de PI amb tots els agents implicats)


Funcions i tasques de la trutora de seguiment:

ALUMNAT AMB NEE: O, M i N.

HORARI
ñ  dilluns, dimarts, dijous i divendres (12.30-13.00)

FUNCIONS

ñ  Asessorament i orientació col·laborativa amb els docents (tutors, mestres de les diferents assignatures), mestra de suport, vetlladora i EAPV en:

ñ l'atenció a la diversitat de les necessitats de l'alumnat

ñ l’elaboració, implementació, seguiment i valoració dels PI dels alumnes tant pel que fa al format com al contingut (objectius, actuacions, adaptació del curríclum, ajudes i suports)

ñ  Coordinació de les actuacions dutes a terme pels docents, mestra de suport I vetlladora  amb la persona responsible del EAPV

ñ  Presentació a la CAD l'assessorament i orientació respecte als PI (implementació, seguiment I valoració) per tal de valorar-ne les actuacions I fer-ho extensiu a altres casos amb NEE.


OBJECTUS curs 2011-1012

ñ  Duu a terme actuacions de sensibilització als docents, mestra de suport i vetlladora respecte :

ñ  les necessitats que presenten els alumnes amb NEE

ñ  els suports i ajudes adequades a les necessitats que presenten

ñ  les actuacions orientades a l'atenció a la diversitat des d'una perspectiva inclusiva

ñ  Orientar i assessorar en

ñ  les actuacions d'atenció a la diversitat als docents, mestra de suport i vetlladora

ñ  el  disseny de les activitats adaptades en les diferents matèries

ñ  Facilitar recursos materials per tal de dissenyar les activitats adaptades

ñ  Observar directament a  l'alumnat amb NEE (NOM):

ñ  a l'aula ordinària en la realització de les activitats de les diferents assignatures adaptades i amb les ajudes que li ofereix a vetlladora

ñ  a l'aula de suport en les activitats realitzades amb la mestra de suport i companys/es del grup

ñ  Intervenir directament amb l'alumnat (½ hora setmanal o quinzenal) en l'atenció individualitzada de reeducació d'aspectes concrets, en funció de les necessitats plantejades pels tutors/es.

ñ  Realitzar activitats individuals d'avaluació psicopedagògica per tal de fer un seguiment de l'evolució respecte l'assoliment dels objectius plantejats

ñ  Elaborar un protocol de seguiment trimestral de la implementació i avaluació dels PI's per tal de fer les modificacions necessàries per adequar-los a les necessitats dels alumnes i dels docents, mestra de suport i vetlladora.

ñ  Revisar conjuntament amb els tutors/es l'operativitat de la plantilla actual dels PI per tal d'elaborar una nova plantilla.

ñ  Valorar conjuntament a la CAD els resultats obtinguts per tal d'establir millores i la continuitat amb els tres casos NEE, així com generalitzar-ho a altres cassos que ho necessitin.


Informació sobre els casos en que intervé la tutora de seguiment

Cas 1 M.:

JUSTIFICACIÓ DE PI 
La M. presenta moltes dificultats d'aprenentatge des de l'inici de l'escolaritat al centre, i des d'aquest moment fins 1r d'E.P es van anar ajustant el currículum, els suports i les ajudes per a la consecució dels objectius plantejats. Després de fer un allargament de cicle al curs de 5 anys d'E. I, diverses derivacions externes a centres privats (logopèdia, exploració psicològica i psicopedagogia), i de rebre l'esmentat  suport i ajustament del currículum al centre, es va considerar conjuntament amb l'EAPV, que la M. manifestava dificultats d'aprenentatge importants que influïen directament en el progrés de l'aprenentatge  (processos d'aprenentatge molt lents). 

Durant el curs de 2n d'E.P, l'E.A.P de Sant Martí va realitzar un informe-dictamen  de NEE per immaduresa global en el que es proposa l'escolarització en un centre ordinari, l'elaboració d'un PI i suports per treballar dins l'aula ordinària així com per les hores  de reforç.  Amb l'acord dels pares, es va elaborar  un  PI  que contemplava els objectius educatius prioritaris a treballar a l’escola així́ com els suports i ajudes necessaris per dur-lo a terme.

Al llarg del present curs  és torna a elaborar el PI tenint en compte els progressos de la M., explicitant les adaptacions curriculars i metodològiques així com el suports i les ajudes necessàries per a la seva consecució (personals i materials, agrupacions flexibles, emplaçaments escolars i quadre horari) que el centre pot oferir.

En els objectius de les competències personals i metodològiques es farà èmfasi en el treball dins de l'aula amb la intenció d'aconseguir la màxima autonomia i regularitat. Pel que fa al treball de les llengües i les matemàtiques, es durà a terme una atenció individualitzada, en parella i en petit grup (aula de suport) per tal que els coneixements adquirits afavoreixin el seguiment i l'execució de les activitats realitzades en les diferents àrees d'aprenentatge a l'aula ordinària, amb els suports, ajudes i adaptacions curriculars i metodològiques necessàries.

El nivell de referència de la M. en les àrees instrumentals, així com a la major part del currículum és el de cicle inicial (entre 1r i 2n d’EP).

METODOLOGIA ACTUACIONS I SUPORTS

·        Durant el curs de 4t. de Primària, cada un/a dels mestres que participen en la seva educació, crearan el material adient per poder assolir els objectius marcats a cada assignatura que apareix en PI. Aquest material serà utilitzat a l’aula en funció del progrés de l’alumne o pot ser compartit amb els mestres de suport, per tal de donar-li una continuïtat als aprenentatges concrets que s’estan fent.

·        En quant a les ajudes o suports, com ja hem dit, podran utilitzar material o activitats compartides, o crear-ne de noves per treballar algun aspecte de l’aprenentatge de manera més concreta.  Aquestes hores de suport habitualment són fora de l’aula, però no es descarta la possibilitat de fer-ho dins, en alguna ocasió. Aproximadament es fa de mig hora a una hora de suport cada dia.
CRITERIS D'AVALUACIÓ

 ·        Avaluació contínua i en relació als objectius i competències del PI

·        Valoració trimestral conjunta (tutor/a, mestres especialistes, mestre/a de suport i responsable de l’ EAPV) del progrés de l’alumne/a revisant i modificant , si s’escau, el contingut del PI.

·        Adaptació dels instruments d’avaluació a les característiques de l’alumne/a,  a les necessitats específiques detectades  i a les  dificultat d’aprenentatge que presenta (preguntes orals, observació sistemàtica, activitats escrites, suport visual...)

·        En l’avaluació de l’assoliment dels objectius i competències es tindrà en compte els recursos humans i materials.

Cas 2 N.:

JUSTIFICACIÓ DE PI
Les característiques de la Nàdia fan que no pugui seguir el currículum ordinari del centre, sent necessari un pla indificualitzat que contempli els objectius prioritaris a treballar a l'escola, així com els suports, ajuts i adaptacions (curriculars i metodològiques) necessaris per a dur-lo a terme contemplats dins l'horari escolar.

Les dificultats d'aprenentatge que presenta l'alumna derivades d'un RMM, de problemes emocionals i de sociabilització, fan necessari contemplar  els objectius educatius prioritaris en les competències personals i metodològiques així com en les àrees d'aprenentatge de català, castellà, matemàtiques, medi natural i social, i música, tenint com a nivell de referència  l'educació infantil i el cicle inicial.


En el treball dins de l’àmbit de llengües es farà èmfasi en la llengua catalana i la castellana que són les llengües vehiculars del país, fent una supressió del àrea de llengua estrangera i destinant les hores lectives de la mateixa a reforçar la resta d’àrees i aspectes curriculars, tant de forma individual com en petit grup.

METODOLOGIA ACTUACIONS I SUPORTS

Metodologia:

    Es contemplaran tots aquells suports que puguin ser facilitadors de l’aprenentatge significatiu.

    En l'àrea de Science, es treballaran els conceptes i contingus bàsics en català.

  S'assegurarà una informació fluida entre l'escola i la família mitjançant un contacte directe i l'ús de l'agenda.

   S'assegurarà la coordinació  de les actuacions entre la tutora, mestres de cicle, mestra de suport, vetlladora, tutora de seguiment/co-tutora i responsable de l'EAPV

 Actuacions (ajuts i suport)

   Necessita suports personals i materials per ajudar-la a anar adquirint nous aprenentatges 

    Són necessaris espais i moments sense ajuts personals a fi d’adquirir més independència i aprendre a resoldre diferents situacions de manera autònoma.

 
           Personals:  mestra de suport del centre, vetlladora, psicòloga externa, atenció de la  responsable EAPV, i seguiment del/de la  professional de l'EAP.
           Materials:  

  materials adaptats per tal de garantir la comprensió i facilitar-li l’expressió (oral i escrita), així com  l'adquisició dels objectius prioritaris de les competències personals i metodològiques i de les àrees d'aprenentatge.

   ordinador portàtil i els programes específics necesssaris per a realitzar les activitats adaptades.

CRITERIS D'AVALUACIÓ
Avaluació contínua i en relació als objectius i competències del PI.

Valoració trimestral conjunta (tutor/a, mestres especialistes, mestre/a de suport, vetllador/a, i responsable de l’ EAPV) del progrés de la Nàdia revisant i/o modificant , si s’escau, el contingut del PI.

Adaptació dels instruments d’avaluació a les característiques de l’alumne/a,  a les necessitats específiques detectades  i a les  dificultats d’aprenentatge que presenta la Nàdia (preguntes orals, observació sistemàtica, activitats escrites, suport visual...)

En l’avaluació de l’assoliment dels objectius i competències es tindrà en compte els recursos humans i materials, i seran valorats per als mestres d'aula (diferents àrees d'aprenentatge), la mestra de suport i la vetlladora, seguint  els seguents ítems de valoració




Cas 3 O.: és el mateix cas que el de la intervenció en un cas concret amb PI. En la pestanya "PI cas concret" s'hi recull tot la informació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada