FASE 1 : Conèixer i concretar l’actuació
|
Objectius:
·
Conèixer i valorar l’objectiu de la
proposta en relació al tractament actual de la diversitat al centre i en
concret a les funcions de la tutora de seguiment dels casos d’NEE
·
Valorar el benefici recíproc que
aporta la proposta entre l’estudiant de pràctiques i el centre educatiu.
·
Valorar les possibilitats de
col·laboració que ofereix el centre respecte les tasques que es presenten
a la proposta, tenint en compte les funcions de la tutora de pràctiques.
·
Concretar i acordar els principals aspectes
del pla de treball de la intervenció: tema, objectius, tasques i
temporalització.
Destinataris/àries:
tutora
de pràctiques i directora del centre
|
ACTIVITATS I
CONTINGUTS
|
1.
Consulta de la pàgina web de
l’escola i la plataforma
clickedu
2.
Lectura de la documentació del centre:
· PEC
· Normes d’organització i funcionament del centre
· Lleis relacionades
· Document d’organització i funcionament de la CAD
3. Reunió amb la directora del centre i la tutora de les pràctiques per a concretar la proposta
|
FASE 2 : Recollida
d’informació i primers acords compartits respecte la proposta d’actuació
|
Objectius:
·
Seleccionar la informació de la
documentació del centre que és útil com a referent per a la intervenció.
·
Conèixer l’estat actual de la implementació
del nou model de PI i els objectius de la CAD referents a les modificacions.
·
Conèixer les actuals funcions i tasques de
la tutora de seguiment i els recursos de l’aula de suport (personals i
materials) amb què compta i conèixer les seves necessitats.
·
Conèixer els objectius del PI de
l’alumne concret i valorar-ne possibles modificacions.
·
Conèixer les necessitats dels docents
que treballen amb l’alumne i recollir-ne les seves propostes per a possibles
actuacions.
Destinataris/àries: Tutora de
seguiment, CAD, tutor de l’alumne, equip docent del cicle mig i superior.
|
ACTIVITATS I
CONTINGUTS
|
1.
Lectura de la documentació del centre relacionada amb
2.
Revisió de les
actes de les reunions de
3.
Selecció de la
informació relacionada amb la tasca de la tutora de seguiment dels tres casos
amb PI.
4.
Informació del projecte a
5.
Recollida
d’informació dels tres casos d’alumnat amb PI (nivell, avaluació, PI,
necessitats, adaptacions, materials utilitzats)
6.
Recollida
d’informació de l’expedient escolar
de l’alumne, del seguiment
del PI.
7.
Valoració de la informació recollida amb el tutor, els mestres de cicle i la tutora de seguiment.
8.
Analitzar la informació recollida en funció de les necessitats actuals dels tres alumnes amb PI de
l’aula de suport, de l’alumne en concret i dels docents que intervenen en la
implementació del PI i recollir
propostes per a possibles
actuacions
|
FASE 3 : Presa de decisió conjunta sobre l’adequació
de les actuacions i recursos utilitzats per la tutora de seguiment i
replantejament del PI del cas concret respecte al planteig del 3r trimestre.
|
Objectius:
·
Analitzar les actuals funcions i tasques de la tutora
de seguiment i els recursos de l’aula de suport (personals i
materials) amb què compta.
·
Millorar de l’adequació de la intervenció
de la tutora de seguiment.
·
Analitzar els objectius del PI de
l’alumne del 2n trimestre i la seva avaluació.
·
Reformular els objectius del PI
de l’alumne en funció de les dificultats d’aprenentatge que presenta
Destinataris/àries:
tutora de seguiment, tutor.
|
ACTIVITATS I
CONTINGUTS
|
1.
Valoració de les tasques de la tutora de seguiment en funció de les
necessitats dels docents envers els tres NEE.
2. Reunions amb la tutora de seguiment
3.
Disseny d’un pla de millora de les tasques de la tutora de seguiment.
4.
Confecció de la proposta de la modificació dels objectius del PI, en
funció de l’avaluació del 2n trimestre.
|
FASE 4 : Col·laboració
en la implementació de les actuacions acordades
|
Objectius:
1. Organitzar la implementació de les actuacions acordades
2. Duu a terme les actuacions
del pla de millora de les tasques de la tutora de seguiment.
3. Seleccionar
els materials adequats per a dissenyar les activitats.
4. Dissenyar i realitzar les activitats per
assolir els objectius del 3r trimestre.
5. Seguiment de la implementació de les actuacions.
6. Adequar el model actual del PI
Destinataris/àries: alumne, tutora de seguiment.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Confecció dels horaris d’intervenció i la distribució de les actuacions
2.
Confecció del pla d’intervenció de l’alumne (necessitats, objectius, suports, recursos materials i
actuacions)
3. Presentació de la intervenció a la CAD, l’equip docent del cicle,mestra de suport i a l’alumne
4.
Implementació de les actuacions per a la millora
de la intervenció de la tutora de seguiment.
5.
Seguiment de les actuacions
amb el tutor, la mestra de suport i
tutora de seguiment.
6. Realització de les activitats relacionades amb els continguts de les àrees adaptades en el PI.
7. Valoració dels resultats de les noves activitats i recull del material
utilitzat
8. Reelaborar el model de PI
|
FASE 5: Valoració.
|
Objectius:
1.
Valorar
conjuntament amb la tutora de pràctiques i/o amb els docents relacionats, amb
el tutor i la tutora de seguiment:Recursos
materials utilitzats, el procés
de treball seguit, les actuacions,
els resultats
obtinguts
Destinataris/àries: tutor,tutora
de seguiment, mestres especialistes i mestra de suport
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Valoració
conjunta amb el tutor, la mestra de suport, la tutora de seguiment .
2. Valoració
amb la tutora de pràctiques del procés seguit i dels resultats
obtinguts
3. Valoració
amb
|
FASE 6 : prospectiva i continuïtat del pla d’actuació
|
Objectius:
Valorar:
2. la generalització de les tasques de la tutora de seguiment a altres casos NEE
3. La possibilitat del seguiment dels altres
PI per la seva reelaboració.
Destinataris/ries: tutora de
seguiment, alumnat amb PI
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1- Exposar les
conclusions exposades a la memòria als components de
3- Fer un seguiment de les actuacions que s’han aplicat en altres casos d’alumnat amb PI.
4- Indagar noves
propostes de la tutora de seguiment, dels equips docents i
dels mestres de suport respecte a actuacions i recursos.
|
FASES
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada