FASES


FASE 1 :   Conèixer i concretar l’actuació
Objectius:
·   Conèixer i valorar l’objectiu de la proposta en relació al tractament actual de la diversitat al centre i en concret a les funcions de la tutora de seguiment dels casos d’NEE
·   Valorar el benefici recíproc que aporta la proposta entre l’estudiant de pràctiques i el centre educatiu.
·   Valorar les possibilitats de col·laboració que ofereix el centre respecte les tasques que es presenten a la proposta, tenint en compte les funcions de la tutora de pràctiques.
·   Concretar i acordar els principals aspectes del pla de treball de la intervenció: tema, objectius, tasques i temporalització.
Destinataris/àries: tutora de pràctiques i directora del centre
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Consulta  de la pàgina web de l’escola i la plataforma clickedu
2.    Lectura de la documentació del centre:
·   PEC
·   Normes d’organització i funcionament del centre
·   Lleis relacionades
·   Document d’organització i funcionament de la CAD
3.    Reunió amb la directora del centre i la tutora de les pràctiques per a concretar la proposta
FASE 2 : Recollida d’informació i primers acords compartits respecte la proposta d’actuació
Objectius:
·   Seleccionar la informació de la documentació del centre que és útil com a referent per a la intervenció.
·   Conèixer l’estat actual de la implementació del nou model de PI i els objectius de la CAD referents a les modificacions.
·   Conèixer les actuals funcions i tasques de la tutora de seguiment i els recursos de l’aula de suport (personals i materials) amb què compta i conèixer les seves necessitats.
·   Conèixer la informació relacionada amb els PI dels tres casos per a la millora de la intervenció.
·   Conèixer els objectius del PI de l’alumne concret i valorar-ne possibles modificacions.
·   Conèixer les necessitats dels docents que treballen amb l’alumne i recollir-ne les seves propostes per a possibles actuacions.
Destinataris/àries: Tutora de seguiment, CAD, tutor de l’alumne, equip docent del cicle mig i superior.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Lectura de la documentació del centre relacionada amb la CAD i selecció dels aspectes relacionats amb l’atenció a la diversitat i a l’educació inclusiva.
2.    Revisió de les actes de les reunions de la CAD i de les reunions pedagògiques per a conèixer el pla d’actuació del curs i el seu seguiment
3.    Selecció de la informació relacionada amb la tasca de la tutora de seguiment dels tres casos amb PI.
4.    Informació del projecte a la CAD per a que els seus integrants n’informin als equips docents de la seva etapa educativa.
5.    Recollida d’informació dels tres casos d’alumnat amb PI (nivell, avaluació, PI, necessitats, adaptacions, materials utilitzats)
6.    Recollida d’informació de l’expedient escolar de l’alumne, del seguiment del PI.
7.    Valoració de la informació recollida amb el tutor, els mestres de cicle i la tutora de seguiment.
8.    Analitzar la informació recollida en funció de les necessitats actuals dels tres alumnes amb PI de l’aula de suport, de l’alumne en concret i dels docents que intervenen en la implementació del PI i  recollir  propostes per a possibles actuacions
FASE 3 :  Presa de decisió conjunta sobre l’adequació de les actuacions i recursos utilitzats per la tutora de seguiment i replantejament del PI del cas concret respecte al planteig del 3r trimestre.
Objectius:
·   Analitzar  les actuals funcions i tasques de la tutora de seguiment i els recursos de l’aula de suport (personals i materials) amb què compta.
·   Millorar de l’adequació de la intervenció de la tutora de seguiment.
·   Analitzar els objectius del PI de l’alumne del 2n trimestre i la seva avaluació.
·   Reformular els objectius del PI de l’alumne en funció de les dificultats d’aprenentatge  que presenta
Destinataris/àries: tutora de seguiment, tutor.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Valoració de les tasques de la tutora de seguiment en funció de les necessitats dels docents envers els tres NEE.
2. Reunions amb la tutora de seguiment
3. Disseny d’un pla de millora de les tasques de la tutora de seguiment.
4. Confecció de la proposta de la modificació dels objectius del PI, en funció de l’avaluació del 2n trimestre.
FASE 4 : Col·laboració en la implementació de les actuacions acordades
Objectius:
1.    Organitzar la implementació de les actuacions acordades
2.    Duu a terme les actuacions del pla de millora de les tasques de la tutora de seguiment.
3.    Seleccionar els materials adequats per a dissenyar les activitats.
4.    Dissenyar  i realitzar les activitats per assolir els objectius del 3r trimestre.
5.    Seguiment de la implementació de les actuacions.
6.    Adequar el model actual del PI
 Destinataris/àries: alumne, tutora de seguiment.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Confecció dels horaris d’intervenció i la distribució de les actuacions
2.    Confecció del pla d’intervenció de l’alumne (necessitats, objectius, suports, recursos materials i actuacions)
3.    Presentació de la intervenció a la CAD, l’equip docent del cicle,mestra de suport i a l’alumne
4.    Implementació de les actuacions per a la millora de la intervenció de la tutora de seguiment.
5.    Seguiment de les actuacions amb el tutor, la mestra de suport i tutora de seguiment.
6.    Realització de les activitats relacionades amb els continguts de les àrees adaptades en el PI.
7.    Valoració dels resultats de les noves activitats i recull del material utilitzat
8.    Reelaborar el model de PI
FASE 5: Valoració.
Objectius:
1.      Valorar conjuntament amb la tutora de pràctiques i/o amb els docents relacionats, amb el tutor i la tutora de seguiment:Recursos materials utilitzats, el procés de treball seguit, les actuacions, els resultats obtinguts
Destinataris/àries: tutor,tutora de seguiment, mestres especialistes i mestra de suport
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Valoració conjunta amb el tutor, la mestra de suport, la tutora de seguiment .
2.    Valoració amb la tutora de pràctiques del procés seguit i dels resultats obtinguts
3.    Valoració amb la CAD de l’assessorament i orientació a la tutora de seguiment i de la millora del model de PI.
FASE 6 : prospectiva i continuïtat del pla d’actuació
Objectius:
Valorar:
2.    la generalització de les tasques de la tutora de seguiment a altres casos NEE
3.    La possibilitat del seguiment dels altres PI per la seva reelaboració.
Destinataris/ries: tutora de seguiment, alumnat amb PI
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1- Exposar les conclusions exposades a la memòria als components de la CAD per a valorar la continuïtat del pla d’actuació i l’aplicació de les propostes innovadores i de millora
3- Fer un seguiment de les actuacions que s’han aplicat en altres casos d’alumnat amb PI.
4- Indagar noves propostes de la tutora de seguiment, dels equips docents i dels mestres de suport respecte a actuacions i recursos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada