diumenge, 15 d’abril del 2012

Reunió amb la Tutora de l'O i imprevistos

En la primera fase vaig tenir una reunió amb la directora del centre i la tutora de seguiment per tal de concretar la meva intervenció.
Una de les parts es centra en la intervenció directa d'un alumne del centre amb NEE. Després de la recollida d'informació calia contrastar la informació amb la tutora de l'O, l'alumne del qual es pretén fer una intervenció directa partint del seguiment del seu PI per a millorar-lo.
De la reunió amb la tutora de l'O. pretenia conèixer les dificultats pràctiques de l'alumne així com les necessitats dels docents per tal de dissenyar possibles actuacions.
Partíem de l'avaluació del segon trimestre per tal de proposar canvis pel tercer.

Materies adaptades:
Castellà i Català (en l'escriptura es deixa lletres, presenta dificultats en l'expresió escrita)
Anglès (dificultats d'expresió en general)
Matemàtiques ( li costa: línia numèrica, concepte de desena/centena, concepte de resta com a diferència, problemes amb unitats numèriques amb centenes)
Medi (tot i que per l'evolució que presenta l'O., s'adapta la quantitat però no la qualitat de conceptes, ha fet controls exactament iguals que els de la resta de companys i sense cap suport, amb uns resultats molt bons)

Matèries no adaptades al PI:
Música
Educació Física (el treball en equip, l'actiutud i la participació són aspectes que es valoren molt de l'O en aquesta assignatura)
Plàstica (en aquesta assignatura es respecta les capacitats de cada alumne per tant cap suspèn per capacitats, en aquest marc l'O. necessita l'ajuda de la mestra per fer els diferents projectes)

Dificultats generals:

* Dificultats d'expresió oral de conceptes apresos per timidesa.

* Dificultats motrius
  • traç de les lletres molt bàsic
  • dibuixos d'estructura bàsica i per parts partint de figures geomètriques sense volum.
  • dificultats per delinear
  • dificultats en la utilització d'eines (regle, compàs, trasportador d'angles, etc.)
* Dificultats orientació espacial
  • aquest punt afecta a totes les arees i intervé en l'escriptura i en la comprensió de conceptes on hi intervingui l'element "espai".
ACORD AMB LA TUTORA
S'acorda amb la tutora una possible intervenció especifica en l'àrea de plàstica per tal de poder treballar l'orientació espacial i la motricitat.
_______________________________________________________________________

CONSEQÜÈNCIES
Aquell mateix dia tant la tutora de l'O com la tutora de seguiment expliquen a la mestra de plàstica l'acord de la meva intervenció. Ho fan de manera no formal pels passadissos, ja que no disposen de més temps.
La mestra de plàstica manifesta que no ho veu clar i que té dubtes ja que creu que hi han altres prioritats abans que la seva matèria.
Davant d'aquestes anades i vingudes d'informació on cada cop tot sembla més complicat i on es veu impossible posar-nos d'acord, demano a totes les agents implicades fer una reunió quan sigui possible.
Reunió amb l'objectiu de consensuar els objectius i l'abast de la meva intervenció. Plantejo doncs aprofitar les visons i experiències de les 4 professionals per a dissenyar una intervenció a través d'un treball col·laboratiu i constructiu.
A la reunió es convoca a:
  • tutora del l'O
  • tutora de seguiment de l'O
  • Mestra de suport de l'O
  • Mestra de l'assignatura de plàstica
***Aquesta situació fa endarrerir la calendarització de les diferents fases de la intervenció però valoro la gran importància d'aquest pas per a dur a terme un bona intervenció. La reunió serà dijous que ve.

IMPORTANCIA DEL TREBALL COL·LABORATIU


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada