La
meva intervenció s’ha dividit en dues parts que durant tot el procés s’han anat
interrelacionant, igual que les fases. (Veure entrada “Reflexió:interrelació
fases”)
-
Millora del model de PI: La idea inicial en aquesta
intervenció, no estava gaire concretada ja que no coneixia en profunditat les
dificultats que presentava l’O i les necessitats que se’n desprenien en la
tasca dels docents. Amb la col·laboració de tots els docents he pogut anar
definint l’àmbit d’intervenció centrant-me en l’orientació espacial, la
motricitat i l’autoestima (Veure entrada: Reunió
amb els agents implicats en el cas concret.) Aquests tres aspectes són
presents en totes les àrees però en el PI de l’O no hi tenien un pes específic
ja que aquest, com he explicat en la fase
5: valoració, es centra en les àrees del llenguatge, les matemàtiques i els
coneixements de medi. A través del meu treball i amb l’interès d’aprofitar les
dificultats de l’O en aquestes àrees per convertir-ho en oportunitats d’intervenció,
hi ha hagut un canvi de perspectiva i com he explicat en la fase
6: prospectiva i continuïtat, en la reelaboració del nou PI a final de
curs, l’orientació espacial, la motricitat i l’autoestima tindran un tracte
preferent en el PI de l’O. Aquest PI es redactarà en la nova plantilla de PI
aprovada per la CAD, aquesta nova plantilla us la penjo en una nova pestanya: Plantilla
de PI.
-
Assessorament i
orientació a la tutora de seguiment en la intervenció interdisciplinària
de tres alumnes amb PI: En aquest àmbit la meva intervenció des d’un inici ha tingut un objectiu
molt clar. La millora de la intervenció de la Tutora de seguiment, tenia un objectiu
que no es centrava en les funcions i tasques que aquesta figura desenvolupa,
sinó en la millora de les seves condicions dins el centre. L’objectiu era doncs
obtenir més presència i més col·laboració dels docents: calia doncs treballar
per a la sensibilització entre els docents de la importància d’aquesta figura “en
proves”. La finalitat era que els beneficis o avantatges de comptar amb aquesta
figura, portessin al centre a apostar-hi amb més força ampliant el seu horari (actualment
4 mitges hores setmanals) i ampliant el seu abast d’intervenció a tots els
alumnes amb PI de primària. En aquest marc, on hi havia un gran objectiu clar,
la intervenció ha estat una gran experiència.
Puc dir que, com
he plantejat en la valoració (veure entrada FASE
5: projecte interdisciplinari coma a valoració final), he aconseguit
complir els objectius que m’havia proposat inicialment. Per aquest motiu, un
cop finalitzada la meva intervenció, i tot i que encara em queda els sentiment
d’haver pogut fer més, em sento molt satisfeta de la feina feta. Aquest procés
de pràctiques m’ha ajudat a concretar idees que en les assignatures es quedaven
en casos teòrics. He pogut veure com és important partir d’elements propis de
la psicopedagogia en les intervencions concretes.
He de dir però
que el mèrit d’això no és només meu. En la mesura que ha anat avançant la meva
intervenció ha generat una participació i implicació molt elevada de la majoria
dels docents relacionats. Aquest aspecte ha resultat molt interessant perquè ha
possibilitat desenvolupar el procés de treball seguint un model col·laboratiu i
constructiu, conèixer a fons la realitat del context i relacionar-lo amb els
coneixements adquirits en els meus estudis de psicopedagogia.
En especial, vull
valorar el treball realitzat amb la Tutora de seguiment. La bona entesa, i la
seva predisposició ha permès fer un treball realment col·laboratiu i
constructiu on tan ella com jo hem pogut aprendre’n moltíssim. Realment és
important poder treballar amb persones que no només valorin les teves idees
sinó que a més t’ho facin saber. La tutora de seguiment té la titulació de
psicopedagoga i això en cap moment ha afectat en que haguem tingut una relació
igualitària. Ara puc afirmar, que un treball seguint un model constructiu i col·laboratiu
és una experiència molt gratificant i enriquidora. Treballar en equip, si l’equip
està predisposat, pot fer-nos arribar a objectius de gran magnitud. Els èxits
sempre són compartits i els errors ens porten a reflexionar. Per mi aquest
procés ha estat fantàstic.
També voldria
deixar constància del bon tracte que he rebut per part de l’equip docent del
centre, el qual m’ha acceptat i tingut en compte en tot moment. Fins hi tot
molts d’ells m’han demanat orientació alhora d’adaptar materials o de fer
intervencions amb als alumnes amb PI. I tots ells han acceptat de bon grat
qualsevol proposta i/o comentari que els hagi pogut tan de manera formal perquè
eren elements propis del practicum, com de manera informal. Tots ells m’han fet
sentir valorada.
Finalment voldria
agrair la tasca de la meva tutora en el centre. D’es d’un principi ha estat una
persona molt propera amb la qual he pogut comptar en tot moment. En els moments
on m’he sentit més perduda a sabut orientar-me i animar-me i en els moments on
he obtinguts petits èxits ho ha celebrat valorant la tasca del dia a dia. M’ha
ajudat molt a reflexionar sobre el procés de la meva intervenció i a veure-ho
des d’una perspectiva més global.
Please visit my website:
ResponEliminaClassic solitaire game
Coolified games racing
Cool math games run 3
Introducing some great games
ResponEliminaonline car racing games
drift racing games