dijous, 10 de maig del 2012

REFLEXIÓ: INTERRELACIÓ FASES

En el meu "tic tac", i mentre els alumnes estaven de convivències, he mantingut una trobada extra amb la tutora de pràctiques per tal de reflexionar conjuntament sobre les actuacions dutes a terme fins ara i les que resten per fer.   Gràcies a l'experiència de la meva tutora com a psicopedagoga del centre, i les observacions que jo he fet, hem dut a terme conjuntament la reflexió sobre la realitat del procés d'intervenció. 

Tot i que havia previst una temporalització de les fases, en duu a la practica el pla de treball en funció de les prioritats que comporta el context, sorgeix la necessitat d’interrelació en el temps entre les fases 2, 3 i 4 , així doncs les dates de implementació de les actuacions variaran del plantejament inicial. En la segona fase del pla de treball, recollida d’informació i primers acords compartits respecte la proposta d’actuació, l’alt nivell d’acceptació i d’implicació dels docents amb el projecte afavoreix que vagin sorgint diferents propostes al respecte. La recollida de la informació doncs, està comportant la consolidació de les actuacions previstes i en genera de noves que aniré incorporant al pla de treball.
Considerant aquest aspecte com a molt positiu, tenint en compte que el projecte es fonamenta en un model d’orientació i intervenció educacional constructiu i col·laboratiu, penso és molt important reconsiderar la temporalització del pla de treball i adaptar-la als nous canvis que van sorgint. En aquest sentit, les  entrades del blog, relacionades amb les diferents actuacions, estaran organitzades en el temps en funció dels objectius de la intervenció i de les prioritats que es vagin establint per assolir-los, qüestió que implica un procés de construcció i reconstrucció i que genera un disseny en espiral tant pel que fa a l'assessorament i orientació a la tutora de seguiment, com al seguiment de la implementació del PI del cas concret.
En aquests moments estic duent a terme diferents activitats de forma simultània degut a que són activitats que s’ interrelacionen entre elles i que en generen de noves, actuacions corresponents a diferents fases com anteriorment he assenyalat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada