El primer document que hem creat col·laborativament
amb la tutora de seguiment és justament el que recull les tasques i funcions de
la seva figura. Hem vist que una de les limitacions de l'actuació de la tutora
de seguiment és el baix nivell de sensibilització respecte la necessitat i
funcionalitat d'aquesta figura.
Tot i que en diverses ocasions els docents han
manifestat que els cal ajuda per a elaborar, implementar i avaluar els PI dels
alumnes perquè ells no tenen temps ni suficients coneixements, i que aquest
curs que s'ha posat en marxa la figura de TS (es va explicar al primer claustre
de curs) no acaben de diferenciar les tasques del tutor/a, de les de la TS i de
les del gabinet psicopedagògic al respecte.
Així doncs, en la meva intervenció psicopedagògica en aquest àmbit, vaig
fer la proposta de confeccionar un document amb l'objectiu de definir les funcions i tasques de la TS.
En parlar-ho amb la tutora de pràctiques vam acordar que també seria
interessant fer-hi constar: els alumnes dels quals ha fet el seguiment del PI,
l'horari del que disposa, així com explicitar els objectius específics que s'ha
plantejat pel curs actual.
La reflexió, anàlisi i valoració del que conté el document ,per part de la
CAD i els equips docents, penso pot atendre als objectius que m'he plantejat
en aquesta actuació respecte la TS:
· concretar les seves funcions
· valorar les tasques que realitza
· valorar si les actuacions de la TS es corresponen amb les necessitats expressades en diverses ocasions respecte l'ajuda amb el tractament dels PI
El document final el trobareu penjat a la pestanya de
tutora de seguiment.
Aquest document està pendent de presentar a la CAD en la pròxima reunió que
es farà a final de curs i a les reunions dels equips docents de CM i CS per tal
de valorar-ne el seu contingut, la seva continuïtat pel curs vinent i
l'ampliació a la resta d’alumnat de l'escola amb PI.
D'altra banda, als diversos cicles s'està duent a terme la valoració de les
actuacions del gabinet psicopedagògic de l'escola, els resultats penso poden
ser útils també per donar resposta a les inquietuds dels docents respecte
diferenciar les funcions i tasques de la TS i del gabinet. Un aspecte més que
pot influir positivament en la sensibilització respecte la necessitat i
funcionalitat de la figura TS.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada