divendres, 18 de maig del 2012

Document Funcions i Tasques (tutora de seguiment)


El primer document que hem creat col·laborativament amb la tutora de seguiment és justament el que recull les tasques i funcions de la seva figura. Hem vist que una de les limitacions de l'actuació de la tutora de seguiment és el baix nivell de sensibilització respecte la necessitat i funcionalitat d'aquesta figura.
Tot i que en diverses ocasions els docents han manifestat que els cal ajuda per a elaborar, implementar i avaluar els PI dels alumnes perquè ells no tenen temps ni suficients coneixements, i que aquest curs que s'ha posat en marxa la figura de TS (es va explicar al primer claustre de curs) no acaben de diferenciar les tasques del tutor/a, de les de la TS i de les del gabinet psicopedagògic al respecte.
Així doncs, en la meva intervenció psicopedagògica en aquest àmbit, vaig fer la proposta de
confeccionar un document amb l'objectiu de definir les funcions i tasques de la TS.


En parlar-ho amb la tutora de pràctiques vam acordar que també seria interessant fer-hi constar: els alumnes dels quals ha fet el seguiment del PI, l'horari del que disposa, així com explicitar els objectius específics que s'ha plantejat pel curs actual.

La reflexió, anàlisi i valoració del que conté el document ,per part de la CAD i els equips docents, penso pot atendre als objectius que m'he plantejat en aquesta actuació respecte la TS:

·      sensibilitzar als docents de la necessitat d'aquesta figura
·      concretar les seves funcions
·      valorar les tasques que realitza
·      valorar si les actuacions de la TS es corresponen amb les necessitats expressades en diverses ocasions respecte l'ajuda amb el tractament dels PI

El document final el trobareu penjat a la pestanya de tutora de seguiment.
Aquest document està pendent de presentar a la CAD en la pròxima reunió que es farà a final de curs i a les reunions dels equips docents de CM i CS per tal de valorar-ne el seu contingut, la seva continuïtat pel curs vinent i l'ampliació a la resta d’alumnat de l'escola amb PI.

D'altra banda, als diversos cicles s'està duent a terme la valoració de les actuacions del gabinet psicopedagògic de l'escola, els resultats penso poden ser útils també per donar resposta a les inquietuds dels docents respecte diferenciar les funcions i tasques de la TS i del gabinet. Un aspecte més que pot influir positivament en la sensibilització respecte la necessitat i funcionalitat de la figura TS.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada