dilluns, 14 de maig del 2012

Procés d'intervenció amb la tutora de seguiment

Com ja vaig explicar la figura de la tutora de seguiment pretén ser una eina de suport per als tutora amb alumnes amb PI.

Els tutors manifesten la necessitat d'un suport i guia alhora d'elaborar els PI tan pel que fa el contingut com el format. També, tan els tutors com els diferents docents que intervenen amb aquests alumnes, es senten “agobiats” i/o amb poc recursos per a la correcta implementació del PI.

La primera opció, davant d'aquesta dificultat hagués estat recórrer al gabinet psicopedagògic del centre, però aquest no tenen hores i no poden assessorar en aquest sentit. (aquest punt mereix una altra entrada al blog que faré en breu)

Dins aquest marc es crea la figura de la Tutora de seguiment que comença a treballar amb un horari de 4 mitges hores setmanals reconegudes. Com que es tracta d'una proba es limita el marc d'actuació a tres alumnes amb PI concrets. La avaluació a final de curs sobre aquesta figura ha de valorar-ne la seva implementació amb més hores i un marc d'actuació més gran.

LIMITACIONS

En aquestes altures del curs la tutora de seguiment sent una forta insatisfacció de la seva tasca, ja que es troba amb un seguit de limitacions:

- TEMPS
La tutora de seguiment disposa de 4 mitges hores. Evidentment dues hores a la setmana no donen per molt però és fàcil veure que aquesta quantitat la separes en mitges hores doncs condeixen molt menys.
Hi ha un problema de quantitat i de qualitat del temps que disposa la tutora de seguiment per a dur a terme la seva tasca.
En el fons es tracta d'una limitació econòmica. La tutora de seguiment és també mestre de música i de reforç a infantil. En aquests moments no es pot contractar a ningú més.
Per altra banda ja sabem que els docents no disposen de molt temps lliure.

- SENSIBILITZACIÓ
Hi ha una manca de sensibilització entre els docents i respecte al tractament de la diversitat. S'ha de dir que l'escola ha passat molt anys tractant la diversitat des d'un model assistencialista. El nou canvi de direcció i la nova empenta d'alguns sectors de professorats ha anat promovent el canvi cap a un tractament inclusiu de la diversitat. Tot i que aquesta és la línia no tothom ho té tan clar.

- FEEDBACK
La tutora de seguiment ha de coordinar les actuacions dels diferents docents i alhora ha de recollir les avaluacions dels trimestres per tal de anar redefinint i valorant el PI dels alumnes. La majoria de tràmits s'han de fer per correu electrònic i alhora la tutora de seguiment ha d'anar perseguint els diferents tutors i docents per recopilar informació.

Aquest punt ve donat per les dues limitacions anteriors, manca de temps i de sensibilització.

PROPOSTES i ACORDS

L'objectiu principal de les diferents intervencions és la de donar valor a la figura de tutora de seguiment ja que es tracta d'un pas important en les actuacions que s'han de dur a terme per a millorar el tractament a la diversitat del centre. La direcció tot i que n'està convençuda, necessita que l'equip vegi la necessitat de la figura.

Concret tutora de seguiment:
- Document funcions i tasques de la tutora de seguiment.
(Presentació a la CAD a curt termini.)
- Document orientacions per a docents sobre els 3 casos amb PI.
- Document consells dificultats orientació espacial, motricitat i autoconcepte O.
- Recull de recursos TIC.
- Tutora de seguiment a les reunions de cicle.

Global centre a través de la CAD:
- Pla d'Atenció a la Diversitat (llarg termini)
- Formació i/o xerrada model inclusiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada